VOXPAY - GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
A VoxPay szolgáltatás
mobilszolgáltatóktól független
szolgáltatás, mely a Nemzeti
Mobilfizetési Zrt által
központosított mobil
értékesítésű
szolgáltatáson alapul. A VoxPay
alkalmazáson keresztüli díjfizetés
a Felhasználó
bankkártyáját, vagy előre
feltöltött egyenlegét terhelheti.
A VoxPay szolgáltatás üzemeltetője a
Voxinfo Kft., 1996 óta működő, hazai
tulajdonú cég.
- országos közületi parkolás díjfizetés
- bizonyos zárttéri parkolás díjfizetése
- magyarországi autópálya-matrica vásárlás
- E-mail regisztrációval
- Facebook bejelentkezéssel
- Google+ bejelentkezéssel
Az első belépés után az alkalmazás használata nem kér jelszót mindaddig, ameddig a felhasználó nem jelentkezik ki, vagy új ÁSzF nem lép életbe.
- Mobileszköz (IOS vagy android rendszer)
- Internetkapcsolat
- Gyors regisztráció (vagy facebook/Google+ bejelentkezés)
- Belépés után regisztrált bankkártya, vagy feltöltött VoxPay egyenleg.
- Szolgáltatástól függően regisztrált járművek.
- Szolgáltatástól függően mobilszám megadása
A VoxPay szolgáltatás használatához, az első vásárlást megelőzően minden esetben – „Főnök fizet” módot kivéve– bankkártyát kell regisztrálni. Ez lehet bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express kártya. Több bankkártya is regisztrálható, de meg kell adni, melyik az éppen aktuális kártya.
A VoxPay szolgáltatás a SimplePay bankkártyaelfogadó rendszerét használja.
A kártyaregisztráció a SimplePay kártyaelfogadó oldalán történik, mely során a Felhasználó regisztrálja kártyáját a SimplePay kártyaelfogadó rendszerében. Kártyaregisztráció során a Szolgáltató (VOXPAY) egy 100,- Ft azaz egyszáz forint értékű próbaterhelést hajt végre a Felhasználó bankkártyája egyenlegének terhére, melyet egyúttal nyomban vissza is térít Felhasználó részére.
Bankkártya zárolással
Vásárláskor a rendszer az adott
szolgáltatáshoz tartozó díjat
zárolja. (pl. parkolás esetén a
zónához rendelt maximális időhöz
tartozó összeg és a tranzakciós
díj kerül zárolásra a
parkolás idejére. ) A
szolgáltatás lezárásakor csak a
tényleges díj kerül terhelésre, a
különbözet visszakerül a
számlára.
A különbözet banki
jóváírása
általában egy nap, de esetenként
több is lehet. Amennyiben a kártya egyenlege nem
elegendő a zároláshoz, akkor a
díjfizetés nem történik meg, a
szolgáltatás sem élesedik.
Bankkártya fedezettel
Vásárláskor a bankkártya
terhelése utólag, a
szolgáltatást követően
történik meg. Fedezetet az előre
feltöltött VoxPay egyenleg aktuálisan
rendelkezésre álló összege
biztosítja. (pl. a parkolási idő maximum annyi
lehet, amennyit a VoxPay egyenlegben elérhető
összeg biztosít)
Az egyenleg összege csökken, ha a
bankkártya nem terhelhető a
szolgáltatás díjával. Ekkor a
szolgáltatás (pl,. parkolás)
díját nem a
bankkártyáról, hanem a VoxPay
egyenlegről vonja le a rendszer. Induláskor
érdemes ezt feltölteni 3-5000 Ft-ra –
és csökkenés esetén ismét
feltölteni.
VoxPay egyenleg
VoxPay egyenleg egy előre feltölthető virtuális
számla, amely a regisztrált
felhasználóhoz van rendelve. A
vásárlások az egyenleget terhelik. A
feltöltés történhet az
alkalmazásból regisztrált
bankkártyával, vagy a www.voxpay.hu weblapon
bankkártyával, és online
utalással. Értesítési
értékhatártár megadható a
voXpay egyenleg menüpontban. A csökkenő
egyenlegről e-mail értesítést küld
a rendszer.
Pl.: a parkolási idő maximum annyi lehet, amennyit a
VoxPay egyenlegben elérhető összeg
biztosít.
Főnök fizet
Céges flotta, vagy több autóval
rendelkező Felhasználó esetén
alkalmazható.
Ezt választva a Felhasználó azt jelzi,
hogy a parkolási, vagy autópálya
matrica díjat a
költségvállaló (Főnök)
fizeti. Felhasználó számára
fizetési mód akkor elérhető, ha
Főnök már engedélyezte a
Felhasználó részére a
költségvállalást a megadott
autóra.
Főnök ezt a vállalást a
szolgáltatás weboldalán - www.voxpay.hu
– oldalon teheti meg.
A Főnök korlátozhatja a
Felhasználó által elérhető
szolgáltatásokat. Pl. csak parkolást
engedélyez, autópálya-matrica
vásárlást nem. A Főnök
által beállított
számlázási adatok
érvényesek.
Számlázás
Számlaigény esetén
vásárlás előtt kötelező megadni a
számlázási adatokat. Több
számlázási cím is
megadható – és a
vásárlás folyamatában
kiválasztható. A számla
elérhetőségét e-mailben is megkapja a
Felhasználó. A számla nyomtatva
hiteles.
Parkolás: havi összesített számla
készül
Autópálya-matrica: bankkártyás fizetés esetén
egyedi számla készül, egyenlegből
vásárolt szolgáltatás
esetén havi összesítő számla
Havi (összesített számla):
A tárgyhó díjfizetéseiről
egyetlen számla készül, mely tartalmazza
a tárgyhónap hónap összes
költségét. A számla mellé
elérhető a tételes riport, mely tartalmazza az
egyes díjtételeket.
Egyedi számla: vásárlás után a
visszaigazolással együtt kapja meg a
Felhasználó.
Nem kér számlát: ebben
az esetben nem készül ÁFA-s
számla.
Nincs külön szerződéskötés,
vagy hosszas regisztrációs folyamat.
Egyszerűen, gyorsan kezelhető és könnyen
átlátható felület a
www.voxpay.hu
oldalon keresztül.
Kedvező díjak, számos díjmentes
kényelmi és adminisztratív
funkció elérhető a hatékony
szolgáltatás érdekében. Olyan
ingyenes szolgáltatásokat nyújt, melyek
máshol díjkötelesek.
Online ügyintézés
A weboldalon egyszerűen felvihetők a
vállalkozás számlázási
adatai, elérhetőségei. Járművek
és felhasználói adatok. A rendszer
automatikusan intézi az
adminisztrációhoz szükséges
feladatokat.
A vásárolt szolgáltatások
áttekinthetősége, rendelkezésre
álló riportok rengeteg időt és
energiát megtakarítanak.
Egyenlegkezelés
A bankkártya regisztráción túl
Vállalkozások számára a VoxPay
egyenleget javasoljuk, mely egy előre feltöltött
virtuális számla. A számla
feltöltése villámgyors és
egyszerű. Weboldalon keresztül utalással vagy
bankkártyával kényelmesen
intézheti egyenlegének
feltöltését.
Feltöltés bankkártyás
fizetéssel - azonnali
jóváírás
Feltöltés átutalással -
Átfutási idő: 5-10 percen belül (bank
nyitvatartási időben)
A VoxPay alkalmazás letöltése díjmentes. VoxPay rendszer használata során a megvásárolt szolgáltatás után tranzakciós díjat, vagy kényelmi díjat számítunk fel. A szolgáltatások díjszabását az ÁSZF tartalmazza.
VOXPAY - Parkolás
- Regisztrált felhasználó (e-mail, Facebook, vagy Google+ belépés)
- Regisztrált rendszám.
- Regisztrált bankkártya, vagy feltöltött VoXpay egyenleg
- Parkolás indításhoz az adott zónához tartozó maximális parkoláshoz szükséges összeggel kell rendelkezni a bankkártyán, vagy az egyenlegen – ellenkező esetben időkorlátot jelent a parkolásra vagy nem indítható a parkolás
Mobilalkalmazás használatához Internet kapcsolat szükséges. A parkolás különböző módok egyikével indítható:
- GPS - automatikus zónameghatározás
- kézi zónakód megadással
- kedvenc helyek listájából kiválasztva
- SMS indítással
- Telefonhívással történő indítással
Amennyiben nincs Internet kapcsolat, akkor az alkalmazás felajánlja a parkolás indítást telefonhívással, vagy SMS küldéssel.
GPS – automatikus
zónameghatározás:
a zónakódot a GPS automatikusan
meghatározza és megjeleníti a
térképen. A Felhasználó
módosíthatja pozícióját a
térképen, ekkor zónától
függően a zónakód is módosulhat.
Az aktuális zóna adatai megjelennek a
képernyőn. A fizetési
beállításokat parkolás
indítás előtt ellenőrizheti, vagy
módosíthatja a Felhasználó.
Az elindított parkolás adatai megjelennek a
képernyőn, valamint a leállítás
lehetősége. Automatikus hosszabbítás
bekapcsolható. Elérhető a Hol parkolok gomb,
amely a térképen megmutatja az autó
helyzetét, és útvonaltervet
készít.
A leállítás után a
képernyőn megjelennek a befejezett parkolás
adatai, költségei. A zóna egy
gombnyomással kedvencekhez elmenthető.
Mennyire megbízható a GPS
zónameghatározás?
A GPS korlátozott pontossága miatt vannak
olyan ritka helyzetek, amikor a GPS tévedhet. Ilyen
eset lehet két zóna határa, ahol
két zóna közel van egymáshoz
és a GPS nem ahhoz a ponthoz tartozó
zónát jelzi, ahol autónk áll.
Ezért ajánlatos ellenőrizni a kis
térképen is, valóban ott jelöli
autónk helyzetét, ahol a
valóságban is parkolunk. A zóna helyes
megadása minden esetben a felhasználó
felelőssége.
Parkolás indítás kézi
zónakód megadással:
a jármű regisztrált adatait megjeleníti
az alkalmazás, manuálisan meg kell adni a
négyjegyű zóna kódot, majd
elindítani a parkolást.
Az elindított parkolás adatai megjelennek a
képernyőn, valamint a leállítás
lehetősége. Automatikus hosszabbítás
bekapcsolható. Elérhető a Hol parkolok gomb,
amely a térképen megmutatja az autó
helyzetét, és útvonaltervet
készít.
A leállítás után a
képernyőn megjelennek a befejezett parkolás
adatai, költségei. A zóna egy
gombnyomással kedvencekhez elmenthető.
Parkolás indítás
telefonhívással:
Felhasználó a VoxPay Parkolás
alkalmazásból, vagy a szám
közvetlen hívásával indít
vásárlást
+36-1-999-0633 majd a telefon
billentyűzetén – kérésre -
megadja a parkolási zóna kódot. Az
automata a megadott parkolási zóna kód
alapján visszaigazolja a parkolás
indítását. Telefonhívás
esetén az automata sikeres parkolás
indítás visszajelzése alapján
tekinthető sikeresnek a parkolási
azonosító megléte.
A parkolás befejezése ugyanezen
telefonszám hívásával
történik, híváskor az automata
visszajelzi a parkolás
leállítását.
Felhasználó a VoxPay Parkolás
alkalmazásból indít SMS-t, vagy
közvetlen SMS küldéssel, a következő
telefonszámra +36-30-555-5559 Az
üzenet tartalma a 4 jegyű zóna kód.
Amennyiben nem a már regisztrált
rendszámra kíván parkolást
indítani, a 4 jegyű zóna kód
után szóköz, majd a rendszámot
szükséges írni.
Az SMS parkolás díját növeli a
két válasz SMS díja.
A parkolás leállítása
szintén SMS küldéssel
történik, a
+36 30 555-5559 számra a STOP
szó elküldésével. A sikeres
leállításról SMS
értesítést kap a
Felhasználó, a parkolási
tranzakció adataival.
Mit jelent a zárttéri
parkolás?
Zárttér olyan parkolási terület,
amelyek be/kihajtási kapui sorompóval
védettek. Ezeken a helyeken a behajtáskor
jegyet kapunk és ezzel a jeggyel kell fizetni
kihajtás előtt. A fizetés egyik módja a
mobilfizetés a Voypay
segítségével. Zárttéri
parkoló található pl. Budapesten a
Kopaszi gátnál, a Margitszigeten és
egyre több bevásárló
központban és mélygarázsban is.
- Behajtáskor őrizze meg a kapott parkolójegyet
- Kihajtás előtt fizessen alkalmazásból vagy SMS-sel – zónakód és parkolójegy küldése – várja meg a visszaigazolást
- Kihajtáskor helyezze be a parkoló jegyet a leolvasóba (rendszámfelismeréssel ellátott zárttéri rendszer esetén a sorompó automatikusan nyílik)
Flottakezelés egyszerűen
Céges flotta és családi
parkolásnál alkalmazható egy
speciális fizetési mód:
„Főnök fizet”. Ha ezt állítja
be a parkoló személy (Tag), akkor a
parkolási díját nem ő, hanem
„Főnök” fizeti, aki lehet egy szervezet,
egy cég (ill. képviselője) vagy a
családfő. Főnök azzal a fizetési
móddal fizeti a teljes díjat, amelyet
magának beállított. Főnök előre
megadja VoxPay számára azt is, kiknek a
parkolási költségét
hajlandó fizetni
(költségvállalás
tagok/autók részére).
A flottakezelés előnye az, több parkoló
személy díjfizetését egy
személy tudja fizetni, költségként
elszámolni, áttekintést nyerni a Tagok
parkolásairól, egyszerűsíteni egy
közösség összes
parkolását.
A flottakezelés
beállításához egyrészt a
Tagoknak megfelelő fizetési
beállítása szükséges,
másrészt a „Főnök”, mint
költségvállaló
engedélyezését is be kell
állítania. A flottakezelés pontos
beállítását megtalálja
itt:
http://www.voxpay.hu/
Parkolás hosszabbítás: Közületi parkolás esetén használható. A parkolás hosszabbítást parkolásindítás után lehet aktiválni alkalmazásból történő indítás esetén. Zónától függően, a parkolás időtartama maximalizálva van. Zónától függően a maximális parkolási időtartam 180, 240 perc, vagy időkorlát nélküli. Minden parkolás hosszabbítás egy külön tranzakciónak minősül. Felhasználó tudomásul veszi, és elfogadja, hogy a VoxPay Parkolás szolgáltatásban parkolási zónától függetlenül maximum 240 perc egy parkolási időszak, és csak egyszer hosszabbítható.
Parkolás indítását követően a „Hol parkolok?” mutatja az parkolás helyét a térképen. A beépített térkép navigációjával útvonalat tervezhetünk.
Parkolás beállításokban elérhető speciális funkció. Folyamatban lévő parkolás esetén figyelmeztet, ha úgy érzékeli – a parkolás befejeződött, de elfelejtettük azt leállítani. Így csak a ténylegesen parkolással töltött időért fizetünk.
Alkalmazásból internetkapcsolattal indított parkolás esetén választhatóan 5, 10, 15 perccel a parkolás vége előtt figyelmeztetést (App Notify-t) küld a rendszer. Parkolás végén minden esetben figyelmeztet a lejáratra.
Kedvencek: Többször használt zónakód eltárolható, elnevezhető, így könnyen előhívható a menüből. Kedvencek lista megkönnyíti parkoláskor a Zónakód megadását azzal, hogy a korábbi parkolásnál megadott emlékeztető kifejezéseket mutatja. Nem kell a Zónakódot a parkolóhelyen keresgélni és megadni, hanem elég a megfelelő emlékeztetőt kiválasztani a listából.
Igen, az alkalmazásban több gépjárművet, rendszámot is lehet regisztrálni.
Igen, lehetséges. A második telefon esetében a regisztráláskor megadott e-mail címmel és jelszóval be kell lépni. Az alkalmazás beszinkronizálja a fiókhoz tartozó profilt - és ezt követően az alkalmazás ugyanúgy használható, mint a korábbi készüléken.
Igen, lehetséges külföldi rendszámot megadni. Ügyelni kell a felségjel pontos megadására.
VOXPAY autópálya-matrica vásárlás
- Regisztrált felhasználó (e-mail, Facebook, vagy Google+ belépés)
- Regisztrált rendszám.
- Regisztrált bankkártya, vagy feltöltött VoXpay egyenleg
A VoxPay alkalmazásban regisztrált
rendszámra vásárolhatunk
autópálya-matricát.
Válasszuk ki a szükséges matrica
típust
A vásárlási képernyőn
módosíthatjuk az
érvényesség kezdetét, az
alapértelmezett számlázási
és fizetési módot a tranzakcióra
vonatkozóan.
Vásárlás gombbal indítjuk a
képernyőn látható adatokkal a
vásárlást. A
vásárlást követő
visszaigazoló képernyőn győződjünk meg
arról, hogy az autópálya-matrica
érvényesítése sikeres volt.
Az autópálya-matrica érvényességének lejárata előtt a rendszerünk e-mailben értesíti a Felhasználót.
Lekérdezhető, van-e érvényes autópálya-matrica az adott rendszámra. Máshol vásárolt autópálya-matricák is lekérdezhetőek, az alábbi feltételekkel: az érvényesség lekérdezése kizárólag a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladói hálózatában online vagy SMS-ben vásárolt e-matricákra vonatkozik. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. weboldalán, értékesítési pontjain, ügyfélszolgálatain, vagy viszonteladó partnereinél (pl.: benzinkutak, utazási irodák) vásárolt matrica érvényessége nem kérdezhető le ezen a felületen.
Igen, külföldi rendszámra is vásárolható magyarországi autópálya-matrica. Figyelni kell a felségjel pontos megadására.
*A Feltüntetett árak a szolgáltatási díjat nem tartamazzák.
Matricavásárlásnál fizetési módtól függően tranzakciós díj kerül felszámításra, mely a rendelés során a fizetési mód kiválasztásánál megjelenik.
Autópálya matricák típusai,
érvényességük.
E-matricát
mindig a díjköteles szakaszra felhajtás
előtt
(praktikusan az utazás előtt) kell megváltani.
Amennyiben a vásárlás napját
jelöljük meg kezdő napnak, úgy az
érvényesség kezdete az autópálya
matrica megvásárlásának időpontja.
Heti/havi matrica esetén későbbi dátumot is
megadhatunk.
Hogyan tudok autópálya matricát
vásárolni?
A VoxPay alkalmazásban regisztrált rendszámra
vásárolhatunk e-matricát. Válasszuk ki a
szükséges matrica típust és egyetlen
kattintással vásároljuk meg.
Hogyan kapom meg a visszaigazolást?
Sikeres autópálya-matrica
érvényesítésről szóló
visszaigazolás a Napló menüpontban
bármikor megtekinthető. A matrica sorszámát
tartalmazó visszaigazolást e-mailben is kiküldi a
rendszer a regisztrált e-mail címre.
Szükséges-e kinyomtatni a
visszaigazolást?
A visszaigazolást hivatalosan sem szükséges
kinyomtatni, elegendő elektronikusan megőrizni. A VoxPay
alkalmazásban, vagy e-mailben bármikor megtekinthető a
visszaigazolás.
Mi a járműkategóriám?
A gépkocsik és a pótkocsik a következő
járműkategóriák egyikébe
sorolhatók:
Forgalmi engedélyben
szereplő kódolás a „J” mezőben * | Meghatározás | Díjkategória |
---|---|---|
M1 | személygépkocsi | D1 (legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas jármű esetén) |
M1 | személygépkocsi | D2 (7 személy szállításánál többre alkalmas jármű esetén) |
N1 | tehergépkocsi | D2 (legfeljebb 3,5 t össztömegig) |
M2 | autóbusz | B2 (legfeljebb 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbusz) |
M3 | autóbusz | B2 (több mint 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbusz) |
O1 | utánfutó | U (pótkocsi legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegig) |
O2 | utánfutó | U (pótkocsi 750 kg felett, legfeljebb 3,5 tonnáig) |
* A közúti járművek műszaki
megvizsgálásáról szóló
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet alapján
A járműben szállítható személyek
számát a forgalmi engedélyben szereplő
hatósági bejegyzés (S.1. –
ülések száma vezetővel) és nem a
járműben aktuálisan látható
ülések száma alapján kell
megállapítani.
A D2 és B2 kategóriába tartozó
járművek esetében, amennyiben vontatást
végeznek az utánfutóra (pótkocsira) U
kategóriás e-matrica megváltása
szükséges, a pótkocsi forgalmi
rendszámára.
Megyei matrica csupán választható
lehetőség, semmiképp nem kötelező, vagy
kizárólagos.
Ha jól meg tudjuk becsülni előre éves
utazásaink útvonalát, az
útvonalakkal érintett megyéket, akkor
könnyen kiszámíthatjuk az éves
matricák összes díját. Ha ez
alacsonyabb a korábbi matricadíjak
összegénél, akkor érdemes csak
megyei matricákat venni. Ne feledjük, 1-1 megyei
matricát az év során csak egyszer kell
megvenni, mivel ezek teljes évre
érvényesek
A 10-napos, havi, éves ún. időalapú matricák és az ország minden autópálya-szakaszára érvényesek, beleértve az új díjköteles szakaszokat is. A megyei matricák ezzel szemben területre, azaz egy-egy megyére korlátozottak, ugyanakkor időkorlát nélkül, azaz a következő év január 31-ig járhatunk velük. Érdemes megtervezni éves autózásunkat, hogy eldönthessük, milyen matricát vásároljunk.
Az éves matrica az összes fizetős útszakaszon használható korlátlanul. Amennyiben a hagyományos matricatípusokkal vagy a megyei matricákkal az éves költségünk meghaladja a 30-35.000 Ft-ot, akkor tanácsos éves matricát megvenni. Ekkor egész évben nem kell többet matricára gondolni, nem kell spórolós utakat keresgélni utazásunkhoz, vagy lemondani egy utazásról csak a matricadíj miatt.
A hatályos jogszabályok értelmében az e-matricát mindig a díjköteles szakaszra felhajtás előtt (praktikusan az utazás előtt) kell megváltani. Az e-matrica utólagos megvásárlása nem jelenthet visszamenőleges úthasználati jogosultságot, ennek megfelelően az utólag megváltott matrica jogosulatlan úthasználatnak minősül és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után. Amennyiben a vásárlás napját jelöli meg kezdő napnak, úgy az érvényesség kezdete az autópálya matrica megvásárlásának időpontja.
A VoxPay alkalmazásban megyei
matricákból lehetséges egyszerre
többet vásárolni ugyanarra a
rendszámra.
Weboldalunkon:
www.autopalyamatrica.hu
a flottával rendelkező Ügyfelek
igényeinek megfelelve a havi és éves
matricák esetében lehetőséget
biztosítunk egyszerre több (akár 10db
azonos típusú) matrica egyidejű
megrendelésére. Az egyes rendszámokhoz
egyenként megadható az
érvényesség kezdete is.
Sikeres vásárlás után az Ön által megadott e-mail címre küldünk egy visszaigazoló levelet, amelyben a vásárlás adatai szerepelnek. A jogosultságot tartalmazó visszaigazolást meg kell őriznie. A visszaigazolást nem szükséges kinyomtatnia és magánál tartania, de kérjük őrizze meg elektronikusan - ezzel igazolja jogosultságát az autópálya használatához. Autópálya-matrica vásárlás esetében a pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben nem jelenik meg a VoxPay alkalmazásban a SIKERES matricavásárlást visszaigazoló oldal, vagy nem kapja meg E-mail címére bizonylatát, kérjük, hívja munkatársunkat ügyfélszolgálati telefonszámunkon. Ha bizonylat nélkül hajt fel a díjköteles autópályára, az ebből eredő esetleges következmények a vásárlót terhelik, cégünk semmiféle felelősséget nem vállal!
Autópálya információs
telefonszám
Nemzeti Útdíjfizetési
Szolgáltató Zrt
ügyfélszolgálata +36 (36) 587-500
Van-e lehetőség kifizetett, érvényes
autópálya matrica
visszavonására,
törlésére?
Nincs lehetőség módosításra,
visszavonásra. Ezért kérjük
figyelmesen adja meg adatait
vásárláskor.
Téves rendszám,
érvényesség időtartam, vagy a
díjkategória esetén:
Nemzeti Útdíjfizetési
Szolgáltató Zrt
ügyfélszolgálatán bizonyos
feltételek teljesülése esetén van
lehetőség korrekcióra. További
információért kérjük
hívja a a +36 (36) 587-500 telefonszámon
elérhető Call Centert.
Díjköteles és díjmentes
szakaszok
Díjköteles és díjmentes szakaszok
listáját kérjük tekintse meg a
Nemzeti Útdíjfizetési
Szolgáltató Zrt. oldalán.
http://www.nemzetiutdij.hu/Dijfizetes/Dijmentes-szakaszok/
Ellenőrzés, pótdíjak
Ellenőrzéssel és pótdíjakkal
kapcsolatos információkat kérjük
tekintse meg a a Nemzeti Útdíjfizetési
Szolgáltató Zrt. oldalán.
http://www.nemzetiutdij.hu/Dijfizetes/Potdijak/
Jármű adás-vétel esetén mi a
teendő?
Ha a gépjármű tulajdonjogát a
tulajdonosa év közben átruházza,
vagy az annak használatát lehetővé
tévő jogviszony megszűnik, kérhető a
jogosultság érvényesítése
más gépjárműre.
http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/
Közlekedési mobiljegy vásárlás
- Regisztrált felhasználó (e-mail, Facebook, vagy Google+ belépés)
- Regisztrált bankkártya , vagy feltöltött VoXpay egyenleg
- Számlázási adat
- Bérlet és napijegy vásárlása esetén megfelelő igazolvány adat megadása
A VoxPay szolgáltatásai közül válasszuk ki a közlekedési jegy csempét. A vásárlási oldalon válasszuk ki a város-t és a megjelenő „Jegyek, bérletek” táblázatból a számunkra megfelelő jegytípust. Adjuk meg a jegyhez szükséges Igazolvány azonosítónkat. Fizetés gombbal indítjuk a képernyőn látható adatokkal a vásárlást. A vásárlást követő visszaigazoló képernyőn győződjünk meg arról, hogy a vásárlás sikeres volt, és érvényes jeggyel rendelkezünk. A mobiljegy azonnali érvényességi dátum megjelölése esetén a vásárlás időpontjától számított 2 perc elteltével használható utazásra leghamarabb.
Elérhető a szolgáltatás az ország nagyvárosaiban, elsőként Budapesten és Tata városokban. A közeli jövőben további több város csatlakozása is várható. A városonként elérhető Közlekedési mobiljegyek listája ide kattintva érhető el.
A mobiljegy megvásárlásához, használatához és érvényességének igazolásához netkapcsolat szükséges. Mobiljegy használata: az érvényes bérlettel metróállomás területére való belépéshez, elsőajtós felszálláshoz olvassuk le a kihelyezett QR kódot, és mutassuk fel a megjelenő animációt a személyzetnek. Metróállomásokon a VoxPay alkalmazásban gyorsérvényesítés csempén és jegyen is megtalálható „Metróállomások” gombbal kiválthatjuk a kódbeolvasást az animáció megjelenítéséhez.
Több mobiljegy esetén az alkalmazásban a „Jegyeim” oldalon kiválasztható melyik érvényes jegyet szeretnénk használni. (pl. van vidéki mobiljegyünk és egy fővárosi bérletünk is).
A mobiljegy ugyanazon időpontban egyidejűleg csak egyetlen mobilkészüléken használható. Amennyiben a mobiljegyet nem azon a készüléken használjuk a későbbiekben, ahol azt vásároltuk, akkor „át kell kérni” az új készülékre a használathoz. Az átkérés egy gombnyomással indítható és pár másodpercet vesz igénybe. Fontos, hogy az alkalmazás törlése és újra telepítése szintén átkérésnek minősül. A megvásárolt és érvényes mobiljegyet maximum kétszer lehet átkérni másik mobiltelefonra. Minden további átkérés csak a közlekedési szolgáltató ügyfélszolgálatán, személyesen lehetséges.
Az azonnali érvényességű mobiljegyen kívül, minden mobiljegy az érvényességi ideje kezdetéig visszaváltható. A visszaváltott mobiljegy teljes díja a VoxPay egyenlegen kerül jóváírásra melyről e-mailben is értesítés érkezik.
Igen. Számlaigényt a vásárlás során szükséges bejelölni. Szociálpolitikai menetdíj támogatást tartalmazó jegyekről (pl. kisgyerek, tanuló, nyugdíjas) nem kérhető céges számla.
A VoxPay egyenlegre feltöltött összeg a felhasználó birtokában marad, arról fizetéseket eszközölhet bármikor ugyanúgy, mint más fizetési eszközzel. Ugyanakkor fizetési biztonságot ad azzal, hogy akkor is, ha más eszközzel nem tudunk fizetni, (pl. lemerült a bankkártyánk egyenlege, vagy érvénytelenné vált bankkártyánk) akkor is fizetést tudunk végrehajtani az egyenleg erejéig.
- A Nyitó oldalon a csempék sorrendjét megváltoztathatom úgy, hogy egy csempét hosszan megnyomom és ettől fel-lefele eltolhatom, majd elengedem és a változás megmarad.
- A nyitó oldalon, ha van érvényes jegyem, akkor az megjelenik egy csempe (widget) legfelül, ami egyszerűen jegy felmutatást/ellenőrzést tesz lehetővé anélkül, hogy a teljes funkcionalitású közlekedési jegy menürendszerébe kellene belépni.
- Többfajta fizetési mód. Családi jegyvásárlás; egyetlen családtag magára vállalhatja akár minden családtag teljes mobiljegy költségét.
- Napló: ebben megtaláljuk az összes jegyvásárlásunkat, a hozzátartozó információkat, de azt is mikor használtuk ellenőrzéses felszállásra.
- Utazástervezővel megtalálhatjuk a legkedvezőbb utazási, átszállási tervet, utazási részidőket, gyaloglási távolságot, időt. A kiindulási és célhelyeket megadhatjuk hangbemondással is.
A kiindulási és célállomást megadjuk, majd elindítjuk a Tervezést. Több opcionális tervet is kaphatunk eredményként, jelezve az utazási időt és a teljes gyalogtávolságot. A javasolt választástól eltérhetünk. Az útvonalterv oldalt lehúzva a teljes méretű térképen látjuk az utazás vonalát, a járműveket. itt követhetjük az utazás pillanatnyi állapotát. Bármelyik megállót megérintve látható lesz a megálló neve és az időpont, amikor odaérünk a járművel.